Tuesday 27 September 2011

Testimoni & Pengalaman Yang Berjaya - Buah Zuriat (TERKINI!!!)

 Nota: Pengalaman ini dipetik di forum yang berkaitan. Bukan testimoni pelanggan HerbaZuriat.Blogspot.Com. Jika testimoni itu dari pelanggan kami, saya akan nyatakan tarikh pembelian pelanggan kami itu...


Credit to http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=526172&extra=page%3D1&page=65

Salam semua....

Saya SR je sebelum ni, hari ni teringin pulak nak share pengalaman saya..


Saya dah berkahwin 6 tahun, mummy to a cute little boy.


1 year kawin x pregnant, saya dah stress sgt2 coz adik, sepupu, adik ipar n kawan2 yang kawin selepas saya semua dah pregnant.. tiap2 bulan beli UPT, (coz period saya memang x teratur) dengan harapan manalah tau +ve.. tapi everytime -ve


2nd year saya pegi LPPKN wat treatment. turns out, my husband normal. saya ada ovulation problem.. buat HSG nasib baik tube x block tapi dr kata ovari saya slow..

saya just makan clomid, inject puregon n pubergen. then try to conceive naturally..
tapi x berjaya.. masa ni tak terfikir pun nak try IUI..

3rd year saya concentrate on berurut pulak.. macam2 orang saya cuba.. saya makan jugak biodex  , multivitamin, asid folic n macam2 petua2  tapi xde hasil jgk..


4th year, saya dah x nak stress2 lagi. saya fikir aku mesti boleh mengandung jgk.. orang lain boleh nape aku x boleh.. saya banyakkan solat hajat, baca yasin 7 mubin saya berdoa.. "Ya ALLAH kurniakanlah aku zuriat walaupun seorang aku bersyukur Ya ALLAH.. Berilah peluang aku jadi seorang IBU...


Hinggalah satu hari ada kakak kat opis ni bagi buah hawa dari mekah.. dia suruh cuba minum.. saya rebus n minum selepas period.. masa ni x berharap apa2 pun..

hinggalah period saya delay n tergerak nak wat UPT.. alhamdulillah positif..
tapi sayangnya kandungan tu tahan 6 minggu je.. saya miscarriage

Tak lama lepas tu ada kakak opis yg lain pegi mekah bagi jugak buah hawa ni..

saya rebus n minum jgk.. on the day period due ada kuar spotting, saya ingatkan darah period.. tapi esoknya dah xde.. masa tu dah nak makan ubat turun period, tapi hati tergerak nak wat UPT dulu.. terkejut tengok +ve..

Alhamdulillah now my my baby boy dah 1 years old..


Sorry la panjang sgt post saya ni.. just nak bagi semangat kat member2 di sini..


tunggu baby 18 months baru nak TTC yang kedua..


Nota: Testimonial ini bukan pelanggan blog herbazuriat. Namun, kami letakkan di blog sebagai panduan.

No comments:

Post a Comment