Friday 15 July 2011

Koleksi 3 : Testimoni & Pengalaman Pengguna Buah Zuriat

Berikut adalah testimoni dan pengalaman pengguna yang dah berjaya dan telah dikemaskini. InsyaAllah, saya akan kemaskini sebagai rujukan kita semua. Jika anda ada pengalaman berjaya dengan Buah Zuriat, jangan segan dan malu untuk berkongsi dengan kami. Sila klik koleksi 1 dan koleksi 2 untuk baca yang sebelum ini.
Pengguna 10
salam cik puan siti,buah zuriat dr mekah tu kalau x salah org panggil buah adam hawa...saya penah makan buah tu dulu..buah tu memang kulitnya keras...cara nk makan buah adam hawa tu,belah sampai jumpa biji yg berwarna putih...pas tu rendam dgn air panas...dan blh minum airnya...insyallah...saya penah minum sekali je..alhamdulilah terus lekat...tapi dengan izin dari Allah juga...berdoa byk2..
Pengguna 11
org petua kat sy rebus buah 2 terus sampai air 2 tinggal cukup2 utk 2 gelas...segelas utk suami lg satu utk kita....lps 2 tiap2 hari guna buah yg sama rebus lg...skang sy pregnant 2 bln...tgu dah setahun lebih...
Pengguna 12

ok.
saya bagi secara ringkas

1. Bila dah pecahkan buah tu..rupa dia mcm kelapa...pastu awak belah
dua sampai nampak isirung dia.. (macam isirung kelapa)

2. Letak air lebih kurang 2 cawan...rebus sampai mendidih ...air dia
lebih kurang kaler purple coklat2

3. Minum air nya setiap hari...

4. Ulang langkah 2 sampai kaler air tu jadi putih....(Lama2 air
rebusan buah tu jadi pudar.)

Menurut akak tu..satu buah tu boleh digunakan lebih kurang sebulan..
Dia minum air rebusan tu 2 bulan (2 biji)...
Alhamdulillah..dengan kehendak & rezeki ALLAH dia pegnen..
Semua tu ketentuan TUHAN...

Cubala..
Saya baru cuba sekali...itu pon tak abih..sebab bz dan lupa nak rebus
dan minum...
Lagipun nak pecahkan buah tu punya la payah..keras...
Pengguna 13
saya kesnya mcm nie... kawan baik saya kasik saya buah zuriat nie 3 biji rasanya dgn percuma, buah nie mak mertua dia punya, dia kasik saya pun coz ipar dia berjaya mengandung dgn buah ini...saya baru amik dari dia and tak sempat nak mencuba, alhamdullilah allah dah kurnia kan saya dgn kandungan sulung ini selepas lebih 2 tahun berumahtangga...syukur... terima kasih ya allah...mungkin itu konsep yg kiter kena jadikkan amalan...apa2 yg kiter beri dgn percuma dan ikhlas... insyallah balasan nya SUBAHANALLAH!!! allah maha besar dan penyayang... percayalah... dengan izinnya semua boleh jadik reality berkat doa dan usaha yg tak putus2...dan bertawakal...

Pengguna 14

ayu nak tanya la...parut nih skali gan kulit2 dia kerr atau u buang kulit then biji dalam dia baru di parut minum gan susu??
 
sbb ader satu kakak nih ayu kenal di hospital, dia dah 13 tahun kawen..takder zuriat...dia minum air rebusan buah adam nih la...masa tuh dia gi umrah...beli buah adam nih then tanya kat pak arab tuh...tapi pak arab tuh cakap kopek buah nya dan amik sabutnya di rebus gan air dan minum...bukan biji nya...alhamdulillah sebulan pas tuh kakak nih pregnant...so dia ader advise ayu buat mcm tuh....rebus yg kulit dia mcm sabut tuh yg di buat minum...konpius lak mcm2 cara nak guna buah adam nih kan...

Pengguna 15

Assalamualaikum semua member timang...syukur tak terhingga kerana setelah menanti dan berusaha selama 2 thn setengah akhirnya saya da peknen...8 minggu...saya betul2 tidak sangka yang saya akan mengndung dalam thn ni ebab period saya mmg jarang (2-3 kali setahun)...syukur yang teramat sangat...tadi saya da berjumpa dengan doc pakar dan mengesahkan bb dalam keadaan yang baik dan sudah jelas denyutan jantung nya...nak nangis melihat zuriat yang masih kecil dalam perut...

kepada kawan2 yang lain..teruskan berusaha dan Allah mendengar setiap doa hamba-NYa..selagi kita berusaha..pasti akan dapat ganjaran...kepada kengkawan yang lain doakan supaya saya dan bb selamat. berikut adalah beberapa supplemen yang saya makan 3 bulan sebelum peknen:-

1. Spirulina
2. EPO
3. banyak makan yang berkhasiat spt buah-buahan, sayuran dan langsung tidak menambah ajinomoto dalam masakan
4. tidak meminum minuman berkarbonat
5. hindarkan fast food
6. cuba mengamalkan hidup sihat - bersenam
7. clomid + metformin - atas pengawasan doctor
8. buah zuriat....

jangan putus asa ye kengkawan... doakan supaya kandungan saya tiada masalah...boleh la bagi saya petua untuk diamalkan supaya kandungan kuat...

Pengguna 16

saya makan supplemen tu secara konsisten dalam 6 bulan sblm peknen…buah zuriat tu awak sagat la…minum air rebusan dia …dari 3 gelas besar jadi segelas…minum masa subur…EPO tu untuk kesihatan wanita …boleh buat hormon kita balance…bukan banyakkan telur…emm…saya pun overweight gak…dlm 10kg…tak turun pun …naik adalah..yang penting pemakanan kena jaga tapi jangan stress..anggapla semua bende tu untuk jaga kesihatan …tu jela….selebihnya pastikan bersama suami dlm waktu subur….


 

14 comments:

  1. sy dah faham bahagian rebus ni tp air rebusan buah zuriat ni kena minum waktu subuh ke je?sb sy ni peot x menentu.contohnya arini keluar darah warna cokolat pekat esok xde.esoknya pulak keluar setitik je.cmne tu yer?mintak tolong sy x tahu cmne ni sy boleh minum x air tu dlm keadaan sy cmni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat minum pagi n malam je. haid atau tidak, tiada masalah.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Maaf sya mau tanya : misalnya setelah minum air rebusan buah zuriat ini, terus bisa hamil....apakah boleh lanjut minum nya atau harus stop ? Apakah kalau sedang hamil masih boleh melanjutkan minum terus air rebusan buah zuriat ini nya ? Please info nya ya sya tunggu, thx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bismillah...saya coba bantu jawab y. jika salah mohon koreksinya. saya pernah dengar dan baca jika sudah hamil alangkaH baiknya menghentikan konsumsi buah zuriyat dan beralih ke makanan dan minuman yang menunjang kesehatan ibu hamil. semoga bermanfaat.

      Delete
  6. saya dah minum.. xp masih belom ade rezeki lagi

    ReplyDelete
  7. Sblan ini saya minum zuriat haid saya sedikit itu knp ya?? Mohon

    ReplyDelete
  8. Sy mau tnya stlh konsumsi serbuk zuriat menstruasi sy lbh cpat slsai nya,kalo pipis sprt anyang2 an dan jerawat d muka bermunculan bnyak skli besar2 itu knp ya?

    ReplyDelete
  9. Sy mau tnya stlh konsumsi serbuk zuriat menstruasi sy lbh cpat slsai nya,kalo pipis sprt anyang2 an dan jerawat d muka bermunculan bnyak skli besar2 itu knp ya?

    ReplyDelete
  10. Saye sedang amalkan buah zuriat yang direbus setiap hari.. saye minum pagi dan malam... mdh2n ade rezeki dpatkan baby... sangat teringun dah 2thun menanti... InsyaAllah terkabul doa saye n suami dapatkan zuriat melalui ikhtiar dgn buah zuriat yang Allah berkahi ke istimewaan.. Aamiiiinnn

    ReplyDelete
  11. Saye ni Baru lah first time cube minum air zuriat Tu , esok nye keluar darah macam darah haid . Ape la maksud ni ?

    ReplyDelete
  12. Selain utk dpt kan zuriat,utk lain penyakit seperti kencing manis dan lain_lain mcm mn......

    ReplyDelete